РОЛЬ БРЕНДУВАННЯ У ПРОСУВАННІ МАЛИХ МІСТ ОБЛАСТІ НА ТУРИСТИЧНОМУ РИНКУ: ЄВРОПЕЙСЬКИЙ ДОСВІД

brend

За сприяння управління розвитку туристичної інфраструктури департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму облдержадміністрації відбувся семінар-практикум на тему: «Роль брендування у просуванні малих міст області на туристичному ринку: європейський досвід».


За сприяння управління розвитку туристичної інфраструктури департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму облдержадміністрації відбувся семінар-практикум на тему: «Роль брендування у просуванні малих міст області на туристичному ринку: європейський досвід». Участь у заході взяли заступник голови облдержадміністрації Леонід Бицюра, заступник директора департаменту – начальник управління інвестиційної діяльності та міжнародного співробітництва департаменту економічного розвитку, інвестиційної діяльності та міжнародного співробітництва Руслан Кулик, доцент кафедри маркетингу Тернопільського інституту соціальних та інформаційних технологій Олена Дейнека, доктор економічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної роботи Тернопільського національного економічного університету Василь Брич, представники міських рад Бережан, Зборова, Збаража, Золотопотіцької селищної ради, ЗМІ.
З вітальним словом до учасників заходу звернувся Леонід Бицюра: «Брендування є дуже важливим інструментом у розвитку економіки як певного міста, так і регіону в цілому. Бренд дозволяє виокремитися із загального масиву, привернути до себе увагу. Зараз нема сформованого бренду не тільки малих міст, але й Тернопільської області зокрема, тому потрібно переймати досвід брендування інших міст. Ведуться переговори щодо підписання угоди по співпраці з містом Люблін (Польща). Запозичення іноземного досвіду, а також ефективна робота науковців та органів влади дозволить збільшити туристичні потоки та привернути інвестиції в регіон».
Про формування та просування туристичного бренду у соціально-економічному розвитку насалених пунктів Тернопільщини йшлося у доповіді Олени Дейнеки. Науковець зазначила, що брендування є надзвичайно актуальним на сьогоднішній час. За допомогою брендів малим містам вдалося збільшити бюджетні надходження, зайнятість населення, інвестиції.
Сучасний турист планує свою подорож за допомогою інтернету, тому наявність бренду у певного міста сприяє його популяризації. Цікавим для вивчення є досвід американців, які не маючи багатовікової історії та великих архітектурно-історичних надбань створюють великі туристичні центри.
В Україні успішно працюють бренди таких міст як Київ, Львів, Чернівці, Харків. За статистикою в нашій країні налічується 364 міста, з них лише 6% демонструють розвиток економіки, 25% - мають розвинену інфраструктуру, а 33% - знаходяться у депресивному стані, основною причиною якого є нестача фінансування.
Брендування малих міст – процес створення системи цінностей, основою якого є традиційна частина (архітектура, історія, природа, національний колорит та традиції, ремесла) та нетрадиційна (кухня, мова і т.д.).
Аналізуючи європейський досвід, популярними зараз є міста особистостей наприклад: Шекспіра, Моцарта, Ван Гога, Андерсона. Також увагу туристів привертають «смачні» міста: сирне, кавове, помідорне та інші. Є міста ігрові, книжкові, ботанічні. Цікаві бренди: Париж – місто закоханих, Сент-Луїс – місто-брама, Мишкіно – місто в якому є музей миші і т.д.
На думку Олени Дейнеки основною проблемою у процесі брендування є відсутність ініціативи самих міст (влада-громада-бізнес), а також проблеми на державному рівні та нестача фінансування. Для ефективного процесу створення бренду малих міст на Тернопільщині потрібно ставити правильні цілі, а також залучати різні категорії самих містян: рестораторів, готельєрів, таксистів, студентів, активну молодь, людей старшого віку, науковців.
Руслан Кулик розповів про досвід у брендуванні країн Вишеградської четвірки. У Словаччині основа бренду в назві міста, угорці взяли за основу для створення бренду різноманітні фестивальні події та свята, у Чехіії велику роль у брендуванні відіграє візуалізація, у Польщі акцентують увагу на молоді.
Проблемами брендування малих міст області, на думку Руслана Кулика, є відсутність єдиної стратегії розвитку міста. Потрібно використовувати краще людський потенціал, проводити навчання по брендуванню, запрошуючи до співпраці іноземних науковців, молодь.
Василь Брич зауважив, що наявність бренду служить до створення так званого «обличчя» міста, до його впізнаваності. Не потрібно забувати, що туризм є бюджетно утворюючою галуззю, ефективний бренд сприятиме зростанню туристичних потоків та збільшенню інвестицій. Успішним в цьому є досвід Кам’янця-Подільського.
Заступник директора департаменту - начальник управління розвитку туристичної інфраструктури департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму ОДА Назар Яворський підводячи підсумки семінару зазначив тільки активність органів влади, громадськості і представників бізнесу принесе результати, потрібно налагоджувати якісні партнерські стосунки між малими туристичними містами, це сприятиме ефективній роботі брендів як окремих міст, так і територій в цілому.

brend3brend2brend4