2020 - рік розвитку туризму в регіонах та сільських територіях

Після успішного проведення 2017-го – року сталого туризму ООН, який нажаль так і не був офіційно оголошений в Україні, на загальних зборах НТОУ ми вирішили призначати теми для кожного року і присвячувати цій темі всі туристичні заходи, які проходять на протязі року у багатьох містах нашої країни.


Так, 2018 рік був Роком гастрономічного туризму, 2019 — Роком якості і досконалості в туризмі. Завдяки акценту на теми по всій країні проходять десятки тематичних заходів і в результаті вже народилися нові ініціативи і міжнародні проекти, які допомагають розвивати саме ці види туризму. Протягом року ми збираємо від учасників ринку пропозиції щодо теми на наступний рік і потім шляхом голосування серед учасників Мережі знань НТОУ, до якої входять науковці та освітяни з усієї країни, обираємо тему нового року.
2020 рік обрали роком розвитку туризму в регіонах та сільських територіях.
Декілька слів про тему цього року, а саме сільський туризм.
В Україні існує значний невикористаний потенціал для розвитку сільського туризму. Різноманітність культур, спадщини та екосистем в різних регіонах України є фоном для унікальних вражень відвідувачів, які не мають собі рівних ніде в світі.
Є багато причин для розвитку сільського туризму, адже він може стати на заваді стрімкої урбанізації та модернізації, а також послужити своєрідними "ліками" від стресу сучасного життя, що викликає у людей значний рівень напруги та тривоги.
Найголовніше, що сільський туризм надає комерційні можливості та можливості зайнятості громадам, які стикаються зі зростаючою проблемою забезпечення життєздатності місцевого населення. За відсутності цих можливостей для розвитку сільського бізнесу, міграція до міських районів буде продовжувати зростати, що ще більше навантажить інфраструктуру та соціальні послуги міст України.
Сільський туризм є ефективним інструментом допомоги місцевому населенню покинути поля, не покидаючи села. Більше того, сільський туризм може підтримувати розповсюдження туризму до нових територій, що стає все більш важливим, оскільки цей сектор продовжує експоненціально зростати, і що, ставить під сумнів спроможність популярних міст та дестинацій та спричиняє серйозні негативні наслідки для сталого розвитку.
Сільський туризм має багато підвидів, починаючи від екотуризму і закінчуючи туризмом до різних громад. Сільський туризм - це переживання сільської місцевості і всього, що вона охоплює стосовно автентичності, традицій, культури та природи.
Розвиток сільського туризму вирішує декілька задач:
• мінімізує міграцію з сільських територій до міст;
• забезпечує можливості працевлаштування сільської молоді, етнічних меншин, жінок та маргіналізованих груп;
• зменшує бідність;
• зберігає культуру та спадщину.
Незважаючи на те, що крім розвитку сільського туризму існують інші пріоритети, всі країни світу визнають його потенціал як засіб диверсифікації своїх продуктів в секторі туризму та індустрії гостинності.
Для того, щоб сільський туризм став центральним елементом у розвитку територіальних громад України, треба вирішити низку проблем, які потребують розгляду та вжиття заходів. Найважливішим є те, що органи центральної влади, регіональні адміністрації та органи місцевого самоврядування, всі мають однаково розуміти та визнавати потенціал розвитку сільського туризму, а також ініціювати підтримку державної та місцевої політики для забезпечення його сталого зростання. Також необхідні додаткові національні та місцеві маркетингові і рекламні кампанії для підтримки зростання цієї нішевої галузі. Однак слід визнати, що підхід зверху вниз до розвитку та управління не сприяє еволюції сільського туризму. Все має розвиватися органічно, коли національний та регіональні уряди відіграють роль фасилітатора, заохочуючи та розширюючи місцеві натхненні ініціативи та дії. Вони також можуть підтримати створення демонстраційних проектів сільського туризму, з яких можна буде скопіювати передовий досвід.
Що стосується постачання продукції та послуг, то існує потреба у підтримці місцевих громад у сфері інновацій, фінансуванні мікро- та малих підприємств, бізнес-плануванні, ділових навичках та впровадженні міжнародних та європейських стандартів. Через відносну недосвідченість у діяльності та управлінні підприємствами багато сільських жителів мають обмежену ділову приналежність, а тому потребують коучінгу та наставництва, для того, щоб вони почати отримувати прибутковий та якісний туристичний досвід.
Рівним викликом є ​​динаміка маркетингу. Корінне населення, яке, як правило, покладається на доходи, засновані на сільському господарстві, може мати обмежену обізнаність з боку попиту на туризм. Рівень технологій та мовних навичок, яких потребує всюдисуща цифрова економіка туристичних підприємств, ще більше посилює цю проблему. Підтримка в маркетингу, плануванні, упаковці продукції, розповсюдженні (електронних та традиційних) та налагодженні партнерських відносин та мереж є критично важливою для допомоги громадам стимулювати попит на їх туристичну пропозицію.
Мабуть, найбільша потреба сектору - це підготовка мешканців села до вдосконалення своїх сервісних навичок та розвитку людського капіталу, який забезпечить сталий та сбалансований розвиток сільського туризму. Крім того, здоровий розвиток сільського туризму вимагає встановлення та впровадження міжнародних стандартів, об’єднаних у комплексну систему якості дестинацій, яка функціонально відповідає сучасним потребам ринку і ефективно підвищує якість обслуговування та управління.

За матеріалами National Tourism Organization of Ukraine

https://www.facebook.com/NTOUkraine

Останнє редагування 24.03.2020

Поширити