ФУНКЦІОНУВАННЯ ТА ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОЇ ГАЛУЗІ ОБЛАСТІ ЗА 9 МІСЯЦІВ 2014 РОКУ

Kolegiya

Відбулася колегія департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму облдержадміністрації
Відбулася колегія департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму облдержадміністрації на якій з доповіддю про функціонування та пріоритетні напрямки розвитку туристичної галузі області за 9 місяців 2014 року виступив заступник директора департаменту - начальник управління розвитку туристичної інфраструктури департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму ОДА Назар Яворський, який проаналізував роботу управління та туристичні події та заходи, які відбулися за сприяння управління впродовж 2014 року. Зокрема йшлося про: нараду з представниками туристичних операторів області щодо обговорення спільних підходів до розвитку туристичної галузі області, нараду з обговорення актуальних питань законодавчого забезпечення діяльності ринку туристичних послуг та розвитку внутрішнього та в’їзного туризму, круглий стіл «Туризм у Тернопільській області: реалії та перспективи» у Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В.Гнатюка, семінар - практикум на тему «Роль брендування у просуванні малих міст області на туристичному ринку: європейський досвід» для представників органів місцевого самоврядування.
З метою покращення дорожньої інфраструктури проаналізовано та надіслано Службі автомобільних доріг області пропозиції щодо стану доріг до туристичних об’єктів області, які потребують першочергового ремонту, а також перелік туристичних об’єктів, до яких необхідно встановити дорожні туристичні знаки.
Виготовлено постери «Тернопільщина туристична» для встановлення на в’їздах в область та на території районів.
Для облаштування місць для стоянок і короткочасних зупинок туристично-екскурсійних автобусів, автотуристів розроблено ескізну пропозицію облаштування туристичної стоянки.
Проводиться вивчення питання щодо проектування та здійснення робіт із знакування туристичних шляхів популярних в області видів туризму.
Активно ведеться робота щодо просування туристичного продукту області:
• 6 березня управління спільно з Кременецькою районною радою, райдержадміністрацією, Кременецько-Почаївським ДІАЗ, НЗ «Замки Тернопілля» провело прес-тур для представників всеукраїнських та місцевих ЗМІ «Стежками Тараса Шевченка по Тернопільщині», присвячений відзначенню 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка, під час якого було відвідано об’єкти, пов’язані з ім’ям Великого Кобзаря у Кременецькому та Збаразькому районах;
• 6 травня 2014 року на території в Збаразького замку відбулося відкриття туристичного сезону «Мандруємо замками Тернопілля – 2014. У рамках заходу проведено X Міжрегіональний фестиваль козацької та української народної національно-патріотичної пісні "Забуттям не заростає честь і слава козаків", фестивалі "Вареник ФЕСТ" та "Капусняк ФЕСТ".
• 06 - 07 червня організовано роботу туристичної виставки у рамках етнокулінарного фестивалю «Галицька дефіляда». Відвідувачі мали змогу ознайомитися з туристичними можливостями Збаразького, Кременецького, Бережанського Заліщицького районів, а також розглянути пропозиції літнього відпочинку та оздоровчого туризму.
У рамках реалізації Програми розвитку туризму в Тернопільської області на 2013-2015 роки та роблячи внесок у розробку проекту Стратегії розвитку Тернопільщини на період до 2020 року управлінням було зініційовано проведення широкого маркетингового дослідження стану та перспектив розвитку туризму в області. Ця аналітично-дослідницька діяльність у сфері туризму тривала більше 6 місяців і проводилася з метою формування конкурентоспроможного регіонального туристичного продукту та систематизації даних про стратегічні напрямки розвитку туристичної індустрії на Тернопільщині.
29 серпня 2014 року проведено презентацію «Маркетингове дослідження стану туристичної індустрії Тернопільської області». На основі зібраної інформацій систематизовано базу даних про туристичні ресурси краю і планується підготувати каталог туристичних ресурсів області. Наступними етапами аналітично-дослідницької роботи буде підготовка стратегії розвитку туристичної сфери та розробка туристичного бренду Тернопільської області.

Туристичний потенціал Тернопільщини активно популяризується на міжнародних виставках:
o 5-9 березня 2014 року - об’єднаному стенді України на Міжнародній виставці “ITB Berlin – 2014”;
o 26 березня - ХХ Міжнародній туристичній виставці UITT «Україна - подорожі та туризм» у Києві;
o 25 – 26 вересня - Міжнародній туристичній виставці-ярмарку «Тур’євроцентр – Закарпаття 2014» в м. Ужгород.
Вперше було організовано та проведено Всеукраїнський медіа – форум Тернопільщина туристична – очима журналістів», в рамках якого понад 50 представників ЗМІ взяли участь у 3-денному прес-турі та оглянули туристичні об’єкти найперспективніших, у плані розвитку сфери туризму та рекреації, районів Тернопільщини.
Щоденно відбувається наповнення Інтернет сторінки управління «Тернопільщина туристична» (www.ternotour.com.ua) інформацією про основні події у галузі туризму області й України.
З метою привернення уваги громадськості до питання забруднення туристичних об’єктів - пам’яток архітектури та природи за участі громадськими активістами, представниками туристичних фірм, студентами ТНЕУ та НПУ ім. В.Гнатюка в рамках Всеукраїнської акції "Зробимо Україну чистою!" проведено обласну акцію «ЕкоЗамок», під час якої було організовано прибирання ряду туристичних об’єктів, в т.ч. надано допомогу Бучацькому відділенню Національного заповідника «Замки Тернопілля» у прибиранні руїн замку у с. Язлівець.

В рамках виконання програми розвитку туризму в Тернопільській області на 2013-2015 роки управлінням з розвитку туристичної інфраструктури департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму облдержадміністрації першочергово будуть здійснюватися такі заходи:
- У рамках проведення маркетингового дослідження стану туристичної індустрії Тернопільської області продовження аналітично-дослідницької роботи:
 Підготовка каталогу туристичних ресурсів області.
 Спільно з науковцями, експертами підготовка проектних ідей для громад, пошук розробників проектів щодо залучення інвестицій у туристичну індустрію області (розробка пропозицій щодо інфраструктурного розвитку туристичної галузі у районах області);
 Вивчення питання щодо розробки стратегії розвитку туристичної сфери та туристичного бренду Тернопільської області.
o Налагодження державно-приватного партнерства у розбудові туристичної інфраструктури у районах області:
o Представлення туристичного потенціалу Тернопільщини на міжнародних, всеукраїнських та регіональних спеціалізованих виставкових заходах (за планом проведення виставкових заходів);
o Сприяння у розробленні та впровадження нових туристичних маршрутів насамперед у таких пріоритетних для області видах туризму як релігійний та пізнавальний - історико-краєзнавчої (патріотичної) та історико-релігієзнавчої тематики;
o Організація та сприяння у встановленні щитів (бігбордів) з інформацією про Тернопільщину на основних магістралях та кордонах з сусідніми областями. Здійснення робіт із знакування туристичних шляхів популярних в області видів туризму (пішохідного, велосипедного, водного та кінного) у відпочинкових, курортних чи природоохоронних зонах, в населених пунктах, у лісах, горах, на річках і озерах. Планується проектування та створення знаків за такими групами: напрямкові, інформаційні і попереджувальні;
o Підтримка та поновлення інформації на WEB-сторінці «Тернопільщина туристична» (оновлення туристично-навігаційної карти області);
o Сприяння створенню туристично-інформаційних центрів у малих містах області;
o Ремонт доріг та під’їзних шляхів до популярних туристичних об’єктів області (згідно із переліком, підготовленим управлінням і переданим Службі автомобільних доріг в області);
o Створення сучасної дорожньої інфраструктури на основних туристичних маршрутах. Облаштування місць для стоянок і короткочасних зупинок туристично-екскурсійних автобусів, автотуристів (на базі розробленої за ініціативи управління ескізної пропозиції облаштування туристичної стоянки);

На завершення доповіді Назар Яворський акцентував увагу на проблемних аспектах, зокрема відсутність в штаті районних державних адміністрацій фахівців з туризму, не завжди злагодженій роботі трьох ланок: влади-громади-бізнесу. Закликав присутніх до співпраці та активної роботи: налагодженні контактів з містами побратимами з-закордону, обміні досвіду, участі у транскордонних проектах, в рамках яких відбувається навчання спеціалістів певних галузей.

Kolegiya3Kolegiya2